[MD-sorular] ALT'LI SORU

TNCRSHN tncrshn at gmail.com
31 Mayıs 2009 Paz 12:29:03 EEST

Arkadaşlar öncelikle herkese iyi günler. Aşağıdaki yazıyı çok dikkatli
okumanızı,

inanmanızı değil kendiniz araştırıp öğrenmanizi istiyorum

Bir iki ay önce bir arkadaşımdan bir mail geldi. Gelen mailde iki makale
vardı.

Birisi Riemann Hipotezinin Yanlış olduğunun İspatı ile İlgili bir makale ve

İkincisi ise, birinci makaleye dayanarak Andrew Wiles ın Fermat'nın Son
Teoremi için

Yaptığı ispatın yanlış olduğundan bahsediyordu. Ayrıca ilk makalede ayrıca
asal sayılarla ilgili pek çok teorem ispatlanıyordu.

Örneğin Goldbach's Conjecture (3 ten büyük her çift sayı iki asalın toplamı
olarak yazılabilir.)

            İkiz Asal Hipotezi (Aralarındaki fark iki olan sonsuz tane asal
sayı vardır.)

            Ve daha bir çok teorem.

İlk başta çok şaşırdım ama pek inanamadım.

Bu makaleler Chun-Xuan Jiang adlı bir Çinliye aitti. Birincisi 13 sayfa
ikincisi 9 sayfaydı ama

Anlayamayacağım kadar zor bilgiler içeriyordu. Daha sonra internette pek
araştırma yapmadan

Bu makaleleri Türkiye deki bazı hocalara incelemeleri için gönderdim. Fakat
kimseden bir yanıt gelmedi.

Bu hocalardan biriside Ali NESİN di. Dün Ali hocama makaleyi inceledi mi
acaba diye bir mail attım

Ali hocam ise "En Başından yanlış olduğunu bildiğim şeyleri incelemeye
zamanım yok" dedi. Ben

Neden böyle düşündüğünü sorduğumda makaleleri benim yazdığımı zannederek
bana :

"Nasil boyle bir seyi iddia etme cesaretini kendinizde buluyorsunuz
sasiyorum.

Egitiminiz, birikiminiz ne?

Ne saniyorsunuz kendinizi?

Dunyanin en onemli problemlerinin dogru ya da yanlis oldugunu nasil
gosterebilirsiniz ki?

Herkes aptal mi? Kimsenin sizin kadar akli yok mu?

Bu kadar kendini begenmislik nasil mumkundur?

A."

Şeklinde bir cevap yazdı (Ki bu söyledikleri MD nin son sayısındaki Genç
Matematikçileri Desteklemekle

İlgili yazıyla tamamen Çelişkili ama neyse). Bende durumu açıkladım, yani
makalelerin benim olmadığını.

Fakat Ali hocam yinede incelememekte kararlı. "Delinin biri."(Tanımadığı
birine) diyerek geçiştirdi.

Daha sonra kim bu Jiang diye araştırdım ve Çinde bir Profesör olduğunu
öğrendim.

Kendisiyle iletişime geçmeye çalıştım fakat kendisi İngilizce konuşamıyor ve
İngilizceyi dinleyerek anlayamıyormuş (Fakat yazabiliyor).

Onun için çok yakın bir arkadaşıyla iletişime geçmemi söyledi. Arkadaşıyla
konuşup Prof. Jiang 'ı Üniversitemize davet ettim.

Bana ilk önce biraz Prof. Jiang 'dan ve Aday gösterildiği ödülden bahsetti.

Size, arkadaşının ve kendisin gönderdiği mailleri aynen sunuyorum.

Birincisi Prof. Jiang 'ın gönderdiği mail