[MD-sorular] baglantı

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
31 Mayıs 2009 Paz 18:37:00 EEST

z ekseninin sadece pozitif kısmını çıkarıyorsunuz herhalde.

Şöyle bir gönderme tanımlayalım. Küresel koordinatlarda (r, \theta, \phi)
olarak verilmiş bir noktayı (dikkat edin phi 0 değil), (r, theta, pi/2 +
phi/2) noktasına götürelim.

Görüntümüz kümesi altyarıuzay, yani {(x,y,z) : z < 0} kümesi.

Şimdi bu kümeye bir de (x,y,z) --> (x, y, ln|z|) dönüşümünü uygulayalım.

Artık görüntü kümesi R^3 oldu.

Böylece pozitif z ekseni eksik R^3'ü homeomorfik bir şekilde (bunun
gösterilmesi lazım tabii) R^3'e götürebiliriz.