[MD-sorular] karenin köseleri

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
31 Mayıs 2009 Paz 18:44:53 EEST

Tibet efendiye: evet haklısınız (g o gamma)'(t) olacak.

Ege Azuz'a: En azından yıldızıl (starlike) ve sınırlı bir şekil için şöyle
gösterebiliriz.

Bunu içerisine alan bir çember çizelim. Yıldızıl şeklin bir merkez
noktasından çembere doğru ışınlar çizelim. Şimdi her ışın üzerine bir
genleştirme uygulayalım, taa ki elimizdeki şeklin uç noktası çembere değene
kadar. Her ışında bunu yapıyoruz, ancak elimizdeki şeklin sınırı sürekli bir
eğri olduğundan bu şekil üzerinde sürekli bir dönüşüm, üstelik tersi de
sürekli.

Dolayısıyla her yıldızıl şekil daireye homeomorf. Dolayısıyla birbirlerine
de homeomorf.

Sizin istediğiniz teorem ise basit bağlı (simply connected) her düzlemsel
açık küme için doğru. Hatta dönüşümü, açıları koruyacak şekilde bile
çizebiliyoruz. Riemann mapping theorem'in bir sonucu olarak çıkıyor.