[MD-sorular] Asal Üretme

Baris PAKSOY baris.paksoy at gmail.com
31 Mayıs 2009 Paz 22:22:10 EEST

Hakkaten azminize hayran oldum, en az 10 kere yollamissiniz sanirim, hatta
bana bir de kisiselmail gelmis, sadece benim mailime! Fakat bunun sebebini
anlayabilmis degilim, kim gonderdi sizi, kimin adamisiniz, amaciniz ne? Ali
hocam size az bile tepki vermis, vakti zamaninda bir turkte, adini
hatirlamiyorum simdi, Goldbach'i cozdugunu soyluyordu(!), nitekim ben de
yaptigi ispati istedim ve aldigim dosya rezaletti, ki ben bunu 16yasinda
matematikle sadece zevk icin, amator olarak ugrasan biri olarak soyluyorum.
Ayni kisinin bu kadar teoremi bulmasi, bu kadar varsayimi ispatlamasi yada
curutmesi, ki hic biri hafife alincak seyler degil, gayette efsane teorem ve
varsayimlar, ne kadar mumkundur? Varsayalim ki oldukca mumkun, varsayalim ki
bu adam o kadaar buyuk bir dahi, bu 16 yasindaki cocugun cozdugu bulmaca bu
kadar olay yarattigina gore, bu adamin bu yaptiklari(!) nasil matematik
dunyasinda simdiye kadar duyulmaz? Oyle bir sey olsa birakin bu adamin
sadece bahsettiginiz madalyaya aday gosterilmesi, matematigin nobeli
sayilabilcek fields, abel ve benim bilmedigim daha bilumum madalyaya aday
gosterilmesi gerekmez mi? Ali hoca yaz kampinda derdi, vaktinizi iyi
kullanin! Ne yapip edin vaktinizi kullanirken dikkatli olun, haklidirda. Ben
ne yazik ki bu maili yazarken vakti oldurdum, ama hakkaten bu Goldbach
olayindan da sikildim, bu tip haberlerin bu sekilde duyurulmasindansa. Boyle
bir sey olsa MD bunu yazardi, siz hic merak etmeyin. Sevgi, saygilarimi
sunar, herkese iyi aksamlar esenlikler dilerim. Surcu lisan ettiysek
affola.

--
Istanbul/Türkei
Cottbus/Deutschland