[MD-sorular] Gruplar Teorisi

ozgur ince ozcerug at gmail.com
1 Kas 2009 Paz 02:37:01 EET

3 icin sanirim soyle birsey olabilir (fikir bana, dogru geldi ama belirtmem
gerekiyor ki; fikir bana ait degil, sadece paylasmak istedim).

Oncelikle soyle bir teorem var: conjugate'lerin sayisi grubun bir elemanin
centralizer'inin index'ine esit. O halde soyle dusunelim, birim elemandan
farkli bir eleman alalim ve bunun conjugate'lerinin sayisi sadece 1 olsun o
halde [G: C(a)]= 1 olacagindan Lagrange teoremi geregi G=C(a) olacaktir yani
bu a elemani ayni zamanda G nin center'inin elemani olacaktir. Hatirlarsaniz
a'yi birim elemandan farkli secmistik ve G de nonabelian gruptu oyle ise
G'nin merkezi yani Z(G), G nin has bir normal grubu olacak ki bu G nin
simple  olmasi ile celisir.

Simdi conjugate'in 2 oldugunu kabul edelim. O halde index [G: C(a)]= 2
olacak ki buda C(a)'nin normal altgrup oldugu anlamina gelir (hatirlarsaniz
index'i olan grup normaldi). Bu yine G'nin simple olmasi ile celisir.

Sonuc olarak conjugate ne 1 ne de 2 olabildigine gore en az 3 olmak
zorundadir.