[MD-sorular] Initial value problem

Muhammed OZTURK oz_muhammed at yahoo.com
1 Kas 2009 Paz 23:24:26 EET

Merhaba,
Türkiye'de de, burada da (abd) sürekli ingilizcesini gördüğüm için türkçe tam karşılığını bilmediğim bazı terimleri "tarzanca" tabir edilen yarı türkçe yarı ingilizce bir dille ifade etmeye çalışacağım. Bunun için hepinizden özür diliyorum.

Çalıştığım bir projede ikinci dereceden bir differensiyel denklem sorusu ile karşılaştım.
buna nümerik bir çözüm bulmam gerekiyor. (analitik çözüm benim işime yaramıyor, nümerik lazım.) ama "initial" değerler biraz garip. size basit bir örneğini soruyorum.

y''+ b y' + cy = 0 denklemi, ve "initial deÄŸerler" ÅŸunlar:
y' (0)=3
y' (20)= 5 * y(20).

beraber çalıştığım hocam "shooting method" u kullanabilirsin dedi ama genelde gördüğüm "shooting method" kullanılan sorularda "initial değerler" hep y(a)=k, y(b)=L gibi. yani benim "initial değerlerim" türevli, fark bu.

sizden sadece, bu "initial değerlerden" yola çıkarak bir türevsiz "initial değer", bir de türevli initial değer bulmam hususunda yardım talep ediyorum. sonrasını Double Runge Kutta ile ben hallederim, sanırım.

Teşekkür ederim.