[MD-sorular] Ynt: Re: Saat(*)

dede dede_47 at mynet.com
2 Kas 2009 Pzt 22:28:38 EET

Sayın Tibet Efendi;
Yönteminizle o hassasiyetin ölçülebileceğine
kuşkum var!Diyelim ki yönteminizle ölçüldü;
o zaman ölçmenin yapıldığı yerdeki "gün dönüm"
tarihleri ve bu tarihlerde ki günün uzama/kısalması
saniyeler mertebesinde çok iyi bilinmelidir.Günlerin
uzama/kısalmasının bu kadar doğrulukla bilindiğini sanmıyorum;
(belki dakika mertebesinde bilinebilir.) Yönteminiz belki
tam gün dönüm tarihinde (günün uzayıp kısalmadığı tarih)
işe yarar.Hassaslık için "uzun çubuğun" yaratacağı
sorunları aşmak ta bir sorun ayrıca (örneğin çubuğun
tireşimi nedeniyle, gölgenin boyunun sağlıklı ölçülememesi)
Titreşimi aşsanız dahi, gölge/yarı gölge nedeniyle; gölge
sınırının keskin olmaması sonucu, gölge boyunun "tam doğru"
ölçülememeside ayrı bir sorun (hassaslık çok küçük zira,
ufak bir ölçüm hatası; işi mahveder.)Bu yanıtınız şu soruyu
akla getiriyor:Verilen hassasiyet için çubuğun, tarihinde boyu ne
olmalıdır?
Hesaplamadım; ama hesaplanınca örneğin 1000 m uzunluk
çıkarsa ne yapılacak o zaman? Yanıtınız;"aklıma tam yatmasa da"
yine de teşekkürlerimle;
Selam ve başarı dileklerimi sunarım.
A.Kadir Değirmencioğlu.