[MD-sorular] Ynt: Re: Saat(*)

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
3 Kas 2009 Sal 00:59:20 EET

1 saat dünyanin kendi etrafinda dönüsünün 24'te biridir diye tanimlarsaniz eger, bu tanim yanlis olur. Cünkü bu tanima göre bugün saat 12:00 gündüzün ortasiyken dünya kendi etrafinda 183 kere döndügünde günes etrafinda yarim tur dönmüs olacagindan, 183 gün sonra saat 12:00, gecenin ortasina denk gelirdi. (sekil cizilince görülür bu)

"1 Saat", gün ortasindan gün ortasina gecen sürenin 24'te biri olarak tanimlanmistir. Sonradan tabi atom titresimlerine falan göre baska saat tanimi yapiliyor. Ama bu yeni tanimdan, ödül dagitan sahislarin haberdar oldugunu sanmiyorum.

Karisik bir konu gercekten. "1 saat"in ne oldugunun tanimini yapmadan tartismak mantiksiz dediginiz gibi.

Bir de Einstein'in "hizli giden cisimler icin zaman daha yavas akar" tarzinda hic bir zaman anlayamacagim teorileri de katinca, isin ne kadar karmasik oldugu anlasiliyor.