[MD-sorular] center of a n-cycle

haydar göral hgoral at gmail.com
3 Kas 2009 Sal 11:57:14 EET

Bu elemana kısaca x=(12...n) de. Bu elemanın merkezleyicisi  x'in gerdiğini
içerir. Bir de sonlu gruplarda şöyle bir ilişki vardır |G| / |C(x)| = x' in
conjugalerinin sayısı. Ama x'in conjugelerinin sayısı tüm n saykılların
sayısıdır ki bu da (n-1)! olur. Demek ki C(x) te tam tamına n eleman var.
Zaten x'in gerdiğinde de n eleman olduğuna göre bu ikisi eşitler demk ki.

Haydar