[MD-sorular] Türev Paradoksu

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
5 Kas 2009 Per 22:41:23 EET

Sayın Yusuf Emre Ercire

Burada bir paradoks yok, yanıltmaca var.
Şöyle ki :
x adet x'in x'a göre türevi, x üzeri x ifadesinin türevi olmaz,

x adet x'in x'e göre türevi, x adet 1 sayısının toplamı olan x olur.

PC.

Aslında bu iletinizi ben yanıtlamıyacaktım,

yanıtlama keyfini gençlere bırakacaktım

amma ...
Şunu da belirtmeden geçemedim,

siz 'tane' diyorsunuz,

bizler 'adet' sözcüğünü yeğleyenlerdeniz.

Neymiş ne imiş aman ne imiş ?

'adet' sözcüğü Arapça kökenli imiş.

Oysa 'tane' öz Türkçe mi ?

Hayır, tane Farisi 'dane'den galattır,

o da öz Türkçe kökenli değil.

Gazete yazılarında bazen görüyoruz,

dört tane beş tane evden, apartmandan, adamdan,

okuldan, öğrenciden, öğretmenden söz ediliyor.

Resmi ilan metinlerinde bile kimi kez 'iki adet doçent alınacaktır bir tane de

profesör' gibi laflar da döktürülüyor.

 Oysa şahıslar için tane denilmeyeceği gibi adet de denmez.

Kurşun kalem mi doçentler iki adet diyorlar ?

Hele profesör olmuş kişi olmuş nar tanesi nur tanesi annesinin bir tanesi

misali bebeleri uyuturken söylenen ninnideki gibi.

MEÜ.