[MD-sorular] Sunum ve Ali Nesin'in yeni kitabı: Matematik Canavarı

Metin Odun metamaths at gmail.com
6 Kas 2009 Cum 14:43:09 EET

Pes. Bir kitap daha: "Matematik Canavarı."

Allahaşkına artık vaktinizi nasıl olumlu kullandığınızı açıklamanızın zamanı
geldi de geçiyor. Bu gibi konularda ahkam kesmeyi sevmediğinizi biliyorum
ama lütfen bu seferlik kesin...

Bir matematikçi vaktini nasıl iyi kullanır? Bu kadar zamanı nereden
buluyorsunuz? Bir insanın yazdığı kitaplarda, dergilerde bu kadar mı az hata
olur? (Aslında tonla var da kelime sayısına görece olarak az) Üstelik
matematiksel sembollerden sonra "günah" diye tırnak kullanmaktan korkan
("X'i" diye yazmayıp "X i" diye yazan zihniyeti kastediyorum) binlerce
matematikçinin tersine tırnağı ve hatta bir cümlede ardı ardına virgülleri
(MD'de mesela) ısrarla kullanan, matematiğini bilmem ama, edebiyatı dünyanın
en iyi matematikçisi, Allahaşkına zamanını nasıl kullanıyorsunuz? Bir izah
edin. Yalvarıyorum. Çok ihtiyacım var!

Şaka mısınız?

Not: Cevap verecekseniz lütfen "Çok çalışarak. A." gibi çok ""derin"" bir
mesaj vermeyin.

Geometrik Kombinatorik sayısını okuyorum şu sıralar. Olacak iş değil. Böyle
manyak bir dergi yok. Vallaha yok. Bu nasıl bir yazıştır. Böyle karışık bir
konuya en başlanması gereken yerden başlanır mı? MD'de grup etkilerini
(Konuyu bilmiyorum.) araya sıkıştırmışlar. Öyle bir dergi ki aynı cümle
içerisinde hem bir lise öğrencisine hem bir cebir profesörüne hitap ediyor.
Aynı cümleden hem bir orta son öğrencisi hem bir cebir profesörü öğreniyor.
"Zevk alıyor"u geçtim, öğreniyor, diyorum. Evet, çünkü, yeni bir şeydir
muhtemelen "latin kare dönüşümleri" bir cebirci için çok meraklısı olup
önceden okumadıysa.

M.