[MD-sorular] Kumeler ve permutasyonlarla ilgili bir soru

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
7 Kas 2009 Cmt 02:56:11 EET

Soruyla ilgili düsündüklerim:

A'nin nasil görünmesi gerektigine iliskin bir kriter belirlenebiliyor gibi geldi bana. Söyle ki:

f'i cyclic notationda yazalim.

örnegin f = (a,b,c,d,e,f,g,h) (i,j,k,l) olacak sekilde.
Burada her bir döngüyü ayri ayri ele alalim. Ve denklemin bir cözümü olmasi icin, A'nin elemanlarinin o döngüler icinde, hangilerinden secilmesi gerektigini arastiralim.

Bir döngü icinde f(X) ayni döngüdeki X'in bir saga kaydirilmisidir.
8 elemanli bir döngüde A kümesinin elemanlari 1'lerle isaretlenmis oldun.

(0,1,1,1,0,0,0,1,0) gibi...
Ben bunlari yanyana 8 kutu olarak cizip elemanlarin denk düstügü kutulari carpi cizerek isaretliyorum. Sonra da uygun bir X kümesi taramaya calisiyorum.

Bu sekilde ugrasinca A icin uygun kriterler bulunabiliyor.
Örnegin bitisik seriler cift sayida elemandan olusuyorsa aralardaki izole elemanlardan da her aralikta cift sayida varsa calisiyor.

Denklemin bir cözümünün olmasi icin A kümesinin nasil görünmesi gerektigine iliskin yeter ve gerek sart olusturulabilirmis gibi geldi.
Ha bir de sey sorunu var. A bize verildiginde X'i birkac farkli sekilde belirleyebiliyorsunuz.
Bir de A'nin sekline bagli olarak bunlarin sayisini bulmak gerekiyor. Zor geldi bana o kismi.

Ama yapilabilecegini düsünüyorum. Yaz tatilinde olsaydim yapardim :)

tibet