[MD-sorular] Lojik - bir formülün alt formüllerinin sayısı hakkında

Ertuğrul Nuray Çİçek laciv.ert.nur7 at gmail.com
14 Kas 2009 Cmt 17:59:08 EET

Herkese merhaba.....

F bir formül olsun ve mesela F=G*H şeklinde ise G ve H, F-nin altformülleri
oluyorlar
(buradaki * 've' , 'veya' , 'ise' bağlaçlarından herhangi birisi
olabilir)...

      -  G=K*L şeklinde ise buradaki K ve L de F-nin altformülleri
olurlar...

      -  F atomik ise altformülü kendisi olur..

*T*(F) ile de göstereceğimiz, F formülünün boyu(uzunluğu) yani F-de geçen
bağlaç ve niceleyici sayısıdır...

      -  F=G*H ise *T*(F)=1+*T*(G)+*T*(H)  oluyor..

      -  F atomik ise *T*(F)=0  olur...

hocamızın bizden göstermemizi istediği ise    "Bir formülün alt
formüllerinin sayısının 2^(*T*(F)+1) - 1  den küçükeşittir"  önermesiydi...

sorum için vakit ayıracaklara şimdiden teşekkürler...

bunun dışında bana lojik için tavsiye edebileceğiniz kaynaklar olursa da
sevinirim..

mesela biri bana cebirsel topoloji için kaynak sorsa herhalde ilk önce
bakmasını söyleyeceğim kitaplar Munkres'in, Massey'in, Hatcher'ın olurdu...

lojikte de bu tarz 'ilk önce bunlara bakarsan senin için daha uygun olur'
dediğiniz kitap olursa daha da sevindirik olurum...

Saygılar.. Sevgiler.. Binler selam...

Nuray Çiçek  (nam-ı diğer Ertuğrul)