[MD-sorular] Ynt: Boyut Analizi

Ali Nesin anesin at bilgi.edu.tr
17 Kas 2009 Sal 22:21:21 EET

Kadir Bey,
Dedikleriniz hepsi yanlis saniyorum.
1) F = P*(1+i)^n esitligindeki i boyutsuzdur. Cunku faizdir, paranin
yuzde kac artacagidir yani, yani para/para'dir.
3) y = x^2 denklemi su demektir: x, a uzunlugundaysa, y, a^2
uzunlugundadir. yani x ve y birimsizdir. Olsa olsa y metre = x^2 metre
yazilabilir.
4) e^(-x^2)'ye illa bir birim vermek istiyorsaniz, metre verin. dx de
metre. metre x metre = metre ^2. Bunlarin toplami da metre^2.
vb vb.
Boyut analizi, her zaman dogru yaniti vermese de, yanitin yanlis
oldugunu soyleyebilir.
Dogru yaniti verdigi de olur. MD'de son cikan Borovik yazini okuyun.
A.