[MD-sorular] Sıfırcı Hoca'dan Şevkatler ile Boyut Analizi 'ne yanıt

fuzuli1643 at mynet.com fuzuli1643 at mynet.com
19 Kas 2009 Per 16:04:36 EET

Sıfırcı Hoca'dan Şu Yanıtı Aldım,
iletmemi emretti, iletiyorum.
Yavrum dede_47 at mynet.com
Adınızı saklı tuttuğunuz için size
e-mail adresinizle hitap ediyorum.
Elbette adınızı, matematik kimliğinizi saklı kılabilirsiniz.
O sizin bileceğiniz iş.
Gelelim işimize,
[MD-sorular] Boyut Analizi
adlı 16 Kasım 2009 gün iletinizde
sorduğunuz soruların çoğunu kendiniz yanıtlamışsınız.
Yanıtlarınızın kimi doğru kimi değil.
Kimi sorularda ise ikircikler/tereddüt içindesiniz.
Aslında biraz dikkatli olur konuları yeniden irdelerseniz
tümüne doğru yanıt bulabilirsiniz.
Önerim, konuları yeniden irdelemeniz
doğru yanıtlara erişmenizdir.
Bu doğrultuda size bir ipucu veriyorum,
birinci soru bağlamında.
Kesinlikle
 (1+i)^n boyutsuzdur,Niçin ?
Zira
i faiz oranı / boyutsuzdur,
1 ana parayı simgeleyen boyutsuz birimdir,
n faiz yürütme adımları olup, elbette boyutsuz bir sayıdır.
Her bir adım bir yıl, üç ay, bir ay artı üç gün, iki yıl,
hatta bankalar arası transsaksionlarda olduğu gibi one overnight / gecelik
faiz bile olabilir.
Şevkatlerimle ile,
.
HAMİŞ: