[MD-sorular] DIMENSIONAL ANALYSIS

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
22 Kas 2009 Paz 19:08:30 EET

Boyut Analizi Konusu bir süredir ortak sorular ortamının gündeminde idi,

iyi de oldu. Konuyu ilk A.Kadir Değirmencioğlu açtı.

Sayın Ali Nesin katkı yaptı.

Fadıl Fuzuli Bey, SIFIRCI HOCA'nın iletilerini iletti !!!

Benim de bu konuda bir tuzum olsun, ilgilenenlere ve

özellikle gençlere hayrım olsun, dedim.

Boyut Analizi Konusunda ayrıntılı,
sağlam ve derin bilgi edinmek isteyen
Matematikçiler, Fizikçiler ve Mühendisler
'Fiziksel Problemlerin Matematik Modelleri ve Çözümleri'
konusunda yazılmış olan şu çok güzel, pedagojik/ öğretici
bir kitap olan şu eseri mutlaka bulup okumanızı öneririm.*  **
Aradan yarım yüzyıl gibi bir süre geçse dahi hala güncelliğini
koruyan çok değerli bir eser.
"STEPHEN H. CRANDALL
Engineering Analysis
A Study of Numerical Procedures
New York: McGraw-Hill, 1958,
1st Edit., 417 pp.,with illustrations,
(Engineering Societies Monographes)"
* Donanımlı, zengin bir kütüphanede,
   mesela İTÜ,Boğazi Üniv.,ODTÜ,

   Dokuz Eylül Üniversitesi gibi
   bir üniversite kütüphanesinde
   bu kitabı bulmak mümkün.

** Bu kitap İTÜ tarafından

     Mühendislik Analizi

     adı ile Türkçe /çeviri olarak

     yayınlandı. Mevcudu tükenmedi ise

     İTÜ döner sermaye kitap satış bürosundan

     satın alabilirsiniz.

Önemli not :

Bu kitaba erişen lütfen bana bilgi versin.

Attığım taş kurbağaları ürkütmeye değdi mi bileyim ...

Yeni Windows 7: Size en uygun bilgisayarı bulun. Daha fazla bilgi edinin.
http://windows.microsoft.com/shop