[MD-sorular] model teorisive postlatlarla ilgili yadım lütfen

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
24 Kas 2009 Sal 23:46:39 EET

Pek model teorisi bilmeye gerek yok.
Diger postulatlarin dogru oldugu ama paralellik postulatinin yanlis
oldugu bir model bulmak yeter.
Noktalar ve dogrular uyduracaksiniz.
Bir de "bir noktanin bir dogrunun ustunde olmasi"nin ne demek oldugunu
soyleyeceksiniz.
Buldugunuz bu sistem biri disinda Oklid'in tum aksiyomlarini saglayacak.
Cok kolay degildir.
Internetten Okliddisi geometriler" ya da "non-Euclidean geometries" diye
arastirin.

Benim MD'deki yazim Oklid geometrisiyle ilgili olmasina ragmen, Oklid'in
degil Hilbert'in aksiyomlariyla ilgilidir.
Oklid disi geometriler "es gecilmemis", sadece onlardan bahsetme geregi
duyulmamistir. Ikisi ayri seyler.

A.