[MD-sorular] lineer bagimsiz fonksiyonlar

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
27 Kas 2009 Cum 22:45:19 EET

fonksiyonlarin hic biri -a_1'de tanimli degil. Cünkü -a_1 negatif. fonksiyonlar pozitif reellerde tanimli. Buna ragmen dediginizi yapabilir miyim? Yani daha genis bir tanim kümesindeki fonksiyonlarin lineer bagimsizligindan, kisilmis tanim kümesindeki lineer bagimsizliklari cikar mi? cikar galiba. tamam tesekkürler.

asil soru suydu:
ln(x+a_k) larin lineer bagimsiz oldugunu gösterin.

Ben de türevlerinin linner bagimsiz oldugunu göstermeye calisiyorum. Cünkü türevleri lineer bagimsizsa kendileri de lineer bagimsiz olmak zorunda. Soruda hint olarak verilmis bu.

Dediginiz gibi olacak galiba, tesekkürler.