[MD-sorular] cebir aldatýcýmýdýr

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
6 Eki 2009 Sal 13:31:42 EEST

"r=2+sin(teta)'yı polar koordinatlarda ifade edilen bir grafiğe ait fonksiyon olarak düşündüm."
böyle bir sey yok. Bu grafik yumurta seklinde bir sey cikiyor. Yumurtanin alt noktasi -1, üst noktasi 3. Soldan ve sagdan sinirlari ise -2 ve 2.
"Hangi kümeden hangi kümeye olduğu netleşiyor o zaman: [-2, 2]'den [0, 3]'e."
Bu bir fonksiyonun grafigi degildir. Fonksiyonlar, tanim kümesindeki her bir elemani hedef kümedeki yalniz ve yalniz bir elemana gönderirler. Sizin fonksiyon dediginiz sey (-2,2) araligindaki her elemani iki elemana gönderiyor. Yani o grafik bir fonksiyonun grafigi degil. Fonksiyonun tanimina bir daha bakin.
Yumurta y-eksenine simetrik ama o ayri mesele.
"R^2'den R^2'ye (r, teta)->(-r, pi+teta) bir bijectiondur. Demek ki (-r, -teta) da (r, pi-teta)'ya gider."
Afedersiniz ama ne alakasi var? Ortaya bir tane bijection yazmissiniz. Havadan mi indi bu? Ben de baska bir bijection yazip baska noktalari birbirini eslerim o zaman. Kaldi ki böyle bir bijection olmasi (bunlardan sonsuz tane bulabilirsiniz) size o noktalara ayni nokta muamelesi yapma hakkini vermez.
Bana yalan dolanla soru cözmüssünüz gibi geldi.
"f(x) = 2 + sin(x) elbette çift değil."

Iste bu dogru.

tibet