[MD-sorular] cebir aldatıcımıdır

metamaths at gmail.com metamaths at gmail.com
6 Eki 2009 Sal 22:33:44 EEST

Teta, [0, pi]'de dedim. O ifademi çöpe mi attınız? Teta oradayken bal gibi,
süt gibi, yoğurtlu kaymak gibi fonksiyon. Fonksiyonun dik alası. Yumurtanın
altı yok, sahanda yapıp yedim.

Bijection havadan inmedi, yer altından çıktı. Hocası (-r, -teta) demiş. Onun
nereden geldiğini belirtmek için söyledim.

Hiçbir hatam yok. Dediğiniz gibi fonksiyon y eksenine göre simetriktir.

Yalanla dolanla çözen sizsiniz. Soran kişi r, teta diyor. Dünyanın her
yerinde r, teta deyince polar anlaşılır. f(x)'i yazmışsınız kenara. Uzaydan
mı geldi f? f ne ayak?

Ha şunu dersiniz. "Soran kişi tetaya ilişkin bişey dememiş, teta kısmını
kafana göre çözmüşsünüz". Evet orada keyfi davrandım.

-------
"Analiz, cebirin kocasıdır." S. Demir.

M.

06 Ekim 2009 13:31 tarihinde tibet efendi <tibetefendi at yahoo.com> yazdı:

> [...]
> tanimina bir daha bakin.
>
> Yumurta y-eksenine simetrik ama o ayri mesele.
>
> "R^2'den R^2'ye (r, teta)->(-r, pi+teta) bir bijectiondur. Demek ki (-r,
> -teta) da (r, pi-teta)'ya gider."
>

> Afedersiniz ama ne alakasi var? Ortaya bir tane bijection yazmissiniz.
> Havadan mi indi bu? Ben de baska bir bijection yazip baska noktalari
> birbirini eslerim o zaman. Kaldi ki böyle bir bijection olmasi (bunlardan
> sonsuz tane bulabilirsiniz) size o noktalara ayni nokta muamelesi yapma
> hakkini vermez.
>
> Bana yalan dolanla soru cözmüssünüz gibi geldi.

>>> ama-r=2-sin(teta) yapıyor ki bu r=2+sin(teta) eşitliği ile aynı