[MD-sorular] Gruplar Teorisi

ozgur ince ozcerug at gmail.com
9 Eki 2009 Cum 11:53:13 EEST

Asagida takildigim bikac soru var. Sizlerinde fikrini anlamak istedim.
1) f: G --> G' uzerine homomorphism olsun ve G' abelian. G'nin kernal'i
iceren her alt grubu normal olmasi gerekiyor mu? Ispatin bir yerinde bunu
dusunulurek yapilmis.

Buna benzer bir soruda commutator grup icin var; bunun icin ghg^-1=
ghg^-1h^-1h yazdigimiz zaman cikiyor...

2) Solvable bir G grupta maximal proper normal subgroup'un G'deki index'i
neden prime olmasi gerekiyor?

3) Simple nonabelian bir gruptaki bir elemanin en az kac conjugate'i olmasi
gerekiyor? Ben kendisinide icerdigi zaman en az 3 diye biliyorum ama emin
degilim.