[MD-sorular] uniform sampling

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
12 Eki 2009 Pzt 00:01:40 EEST

Yanitiniz icin tesekkurler. Pratikte de duzgun dagilmasi derken sunu
kastediyorum: Verdigim ornekten yola cikalim. Kriterimiz, her nokta icin, en
yakin noktayla arasindaki uzakligin 0.1'den kucuk olmasi olsun. [0,1]^2
karesinden uniform dagilimdan N nokta sectik diyelim. Sordugum suna benzer
birsey: Bu N noktanin bu soyledigim kriteri 1-epsilon olasilikla saglamasi
icin, N kac olmalidir? N epsilon'a bagli bir sayi elbette.

Bu soru baya zor sanirim. Ama belki daha basit ve benzer bir kriter
kullanirsak soru kolaylasabilir, iste ben de o kriteri ve de cozum yolunu
ariyorum.

Kerem