[MD-sorular] rulet eğrileri

fuzuli1643 at mynet.com fuzuli1643 at mynet.com
17 Eki 2009 Cmt 15:12:01 EEST

Sayın Matematik Ötesi,
Adınızı saklı tuttuğunuz için
size sanınızla ses ediyorum.
Yuvarlanma eğrileri ile ilgili ilginç ve dahi zihnimizi bir nebze de olsa
algebra ve analysis
gayyalarından/gayya kuyularından kurtaran, kurtarıp temiz taze bir nefes
aldıran rulet eğrileri namm sorunuz beni çok sevindirdi,
ümit ederim bu geometriye, insprations kaynağı o sevgilim canım
geometriye
Matematik Dünyası MD-sorular Toplu Mesaj ortamında bir başlangıç olur veya
önceleri
var iken sonraları terk edilmiş ise mutlu hayırlı yararlı bir dönüş olur.
Gelelim işimize :
Biz galiba "kinematik" derslerimizde
mebsut, basıt diyorduk açılan için mebsut açan için basıt,
involute mebsut mu idi convolute ise ne idi, kıvrılıp bükülen mi idi
bir önceki uygarlık/bilim dilimiz Osmanlı Türkçe'miz ıstılahları ile ne
idi ?
Bunları tam araştırmadan önce erken yanıt yeğledim,
Ortak Sorular Ortamı Değerli Matematikçilerimiz
profesyenellerini ve dahi matematik aşığı amatörlerimizi
bir an önce motiviye edebilir miyim diye.
Fazıl Fuzuli,
Bağdad, 2009/10/17
________
Özgün ileti ...