[MD-sorular] lineer uzayda bir kombinatoryal teorem

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
18 Eki 2009 Paz 19:28:36 EEST

Bu matematigin hangi dali oluyor? Cok eglenceliymis. Bunun adi kombinatorik geometri degil mi? Keske ben de alabilsem böyle bir ders dedirtti.
Bence bir yerde hata yapiyorsun haci. Daha dogrusu hata degil de sicrama yapiyorsun. Ama önce bir seye aciklik getirelim. (kirmizi
 bölgede)
Önerdigin kanitta demissin ki:"U bir pür YLU ise (LU olmayan bir YLU) (b_j üzerinden) Toplam [vj(v_j-1)]<v(v-1) olur zira U'da birleşmeyen nokta var."
"Pür YLU'larda birlesmeyen nokta var" demissin. Bu ne anlama geliyor?"Pür YLU'larda havada asili, hic bir noktayla baglantisi olmayan bir nokta var"anlaminda söylüyorsan yanlis.Ama sanirim "Pür YLU'larda üzerlerinden ortak bir dogru gecmeyen iki nokta vardir" anlaminda söylüyorsun ki bu dogru.
yani "pür YLU" aksiyomlari söyle olmali:
pürYLU1) her dogru en az iki
 nokta kapsar.pürYLU2) Her iki noktadan en cok bir dogru gecer ve öyle bir nokta ikilisi vardir ki üzerlerinden gecen bir dogru yoktur.
Simdi sen önerdigin kisa kanitta diyorsun ki:"U bir pür
 YLU ise (b_j üzerinden) Toplam [vj(v_j-1)]<v(v-1) olur zira U'da birleşmeyen iki nokta var."
"iki" lafini ben ekledim. Sebebi, yukaridaki kirmizi bölge.
Bunun kanitini nasil yapiyorsun? Bunun kaniti tümevarimla yapilmali bence. Kaldi ki bence verdigin uzun kanitin (=>) kismindaki esitlik de da tümevarimla kanitlanmali.
Simdi senin önerdigin kanittaki esitsizligin
 tümevarimla kaniti, elindeki uzun dedigin kanita esdeger bir kanit olmali. Ve asagi yukari ayni uzunlukta ve zorlukta olmali.
Ha bir de yazdigin tümevarim kaniti bana yanlis göründü. Yazmissin ki:"(<=) v üzerinden tümevarımla U'nun bir LU olduğu kanıtlanıyor. Şöyle. v=1, 2, 3 durumlarında sorun yok. v>=4 farzediliyor. Eşitisizliğin v-1
 noktalı bir YLU için doğru iken v noktalı bir YLU için doğruluğu kabul ediliyor. v-1 noktalı N'=N\{N_i} uzayında eşitsizliğin doğru olduğu ise U' ve U uzaylarında toplamların N'yi içeren ve içermeyen doğrulardan faydalanılarak yazılmasıyla kolayca elde ediliyor."
Benim önerim su sekilde:(<=) v üzerinden tümevarımla kanıtlayalim. Şöyle:v=1 icin iddia dogru.v-1 noktalı bir YLU için,"esitsizlikten, bu YLU'nun bir LU oldugu sonucunun ciktigini" kabul edelim. (Bu, tümevarim
 varsayimimiz)i elemanidir {1,...,v} icinD_i:=D\{d_j € D : d_j'nin eleman sayisi 2 ve N_i elemanidir d_j}tanimini yapalim.Simdi v elemanli bir N icin (N,D) yari lineer uzayinin esitsizligi gerceklestirdigini kabul edelim. Buradan hareketle ({N\{N_i}, D_i) yari lineer uzayinda esitsizligin dogru oldugunu kanitlayalim. Tümevarim varsayimimiz bu noktada bize, ({N\{N_i}, D_i) yari linner uzayinin bir lineer uzay oldugunu söylüyor. Geriye, buradan hareketle (N,D)'nin de bir LU oldugunu göstermek kaliyor.
(Tümevarimi 4'ten baslatmak icin bir sebep göremiyorum.)
Biraz karisik görünüyor ama bu tür kanitlarda tümevarimla kanitlamaya calistigimiz iddianin ne oldugunu, tümevarim baslangicini ve tümevarim varsayimimizi dogru düzgün yazarsak isler karismadan halloluyor.
tibet
---