[MD-sorular] Isospectral Manifoldlar

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
19 Eki 2009 Pzt 23:49:16 EEST

Merhaba,

Listeye genelde enstruman yapimi ile ilgili sorular soruyorsunuz. Lise
matematik egitimini almadiysaniz, bu konunun matematiksel analizini yapmak
sizin icin cok zor olacaktir. Yalnizca sizin icin degil, herkes icin zor
zaten. Oyle olmasaydi her enstrumanin tek bir (ideal, optimum, ne derseniz
artik) yapim sekli olurdu, herkes o sekilde yapardi, tek bir fiyata
satilirdi, vs...

Heves kirici olmak istemem ama, genel olarak enstrumanlarin ve seslerinin
teorik analizini hakkiyla yapmak icin en azindan kismi diferansiyel
denklemler, lineer cebir, akiskanlar mekanigi, sonlu elemanlar analizi
konularini hakkiyla bilmek gerekir. Daha bilinmesi gereken birsuru sey
oldugundan da eminim. Ama yalnizca sonlu elemanlar analizi kullanarak,
konuya cok hakim olmadan da belki istediginize ulasabilirsiniz.

Hayatini bu konu uzerinde calisarak geciren akademisyenlere sorsaniz bile,
tatmin edici bir cevap alacaginizdan pek emin degilim. Arastirdiginiz konu
cok zor.

Kerem