[MD-sorular] Isospectral Manifoldlar

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
20 Eki 2009 Sal 00:27:43 EEST

Arkeoloji mezunuyum , zaten bu matematik fen bilgisiylede baska bir bolume
giremezdim.
Galiba benim sorum sundan farksiz , keman 3 boyutludur , bir sesi vardir ,
bunu buyulu bir matematigin yardimiyla duz belkide koseli bir levhadan
alabilirmiyiz ?
Galiba bu soru bir optimizasyon yapan , belli bir hedefe sekil degistirerek
ulasan bir FEA programina sorulmali
Bazi sorular insanogluna gercekten cok zor gelmis , mesela 2.500.000 yil tas
alet yapimiyla ugrasmisiz , cok uzun zaman araliklari ile yeni kulturler
olusmus.
Enstruman yapimida cok yavas gelisen konulardan biri , bilimsel olarak 200
yildir arastiriliyor , tabii oncesi var ama titresim testleri Stradivari nin
olumunun ardindan baslamis.
Bir yontemde genetik algoritmalar , altindan kalkamadigimiz , yaraticilik
krizine kapilmadan cozemedigimiz sorular icin bire bir.
Basit bir FEA algoritmasi bulmali , birde bu algoritmanin bulduklarina FFT
uygulamak gerekiyor galiba ? Tabii butun bunlar oradan buradan bilgi
kirintilari , birisi bir sayi ile digerini carp dese yapamam
Matlab yada mathematica da bu soru yuklenmeli
Artik bunlarla deniyecegiz , gercekten ilkokul 4 seviyesindeki sorular bile
bana cok agir geliyor , nasil oldu , onca yil okudum , hayret !

Saygilarimla ,

Tesekkurler Kerem Bey ,

Mustafa Umut Sarac