[MD-sorular] Olasýlýk

Yuksel YILDIRIM xleopar at yahoo.com
26 Eki 2009 Pzt 00:55:40 EET

konu tam da olasiliktan acilmisken..

ben bu yasima geldim, hala su olasilik hesaplama konusunu halledemedim malesef..
ozellikle de surekli olasilik hesaplamalari..

ornegin; elinizde 1 metrelik bir cubuk var.. rastgele 2 noktasindan boldunuz/kivirdiniz.. elinizdeki 3 parcanin bir ucgen olusturma olasiligi nedir..??
,,,

nedir,den ziyade nasil hesaplanir..??

komik kacacak ama malesef gercek su: hani psikolojide bir olgu var ya, bir seyi ogrenemiyecegize/yapamiyacaginiza dair bir onyarginiz olusur ve o konu sizin icin artik bitmistir.. :((  adi, cam/ust tavan sendromu muydu, neydi.. sanirim oyle bir sey..
,,

birileri bu konuda bir 'tutorial' hazirlasa :))

saygilarimla..