[MD-sorular] Modern mi ? Asri mi ? Zamane mi ?

Ali Nesin anesin at bilgi.edu.tr
26 Eki 2009 Pzt 23:38:01 EET

"Bu elemanin icinde oldugu bir modul pek tabii X^(i-1) tarafindan da
gerilmis olabilir."
Evet, haklisiniz. Farkina vardim yazdiktan sonra ama anlasilir diye
ustune gitmedim.
a_i'nin 0 olmadigi en kucuk i'yi sec...
Yani oyle bir f bul ki hem altmodulde olsun, hem de 0 olmayan ilk
katsayisinin i gostergeci en kucuk olsun.
O zaman her seyin yolunda gitmesi lazim.
Once X^n'den baslayarak, X^(n-1) ve diger terimlerin I'da oldugunu goster.
Ali