[MD-sorular] bazın gerdiği topoloji

Mevlid yamanusta mevlidyamanusta at hotmail.com
6 Eyl 2009 Paz 14:26:20 EEST

Çok sembole girmişsiniz gibi geldi...

Mevlid

Date: Sun, 6 Sep 2009 02:13:45 +0300
From: metamaths at gmail.com
To: md-sorular at matematikdunyasi.org
Subject: [MD-sorular] bazın gerdiği topoloji

Sorum şu: A, X üzerindeki bir topoloji için bir baz olsun. X üzerinde A'yi kapsayan tüm topolojilerin arakesitinin, A ile gerilen topolojinin altkümesi olduğunu nasıl kanıtlarız?

Tersini kanıtlamayı başardım. Çözümden ziyade ipucu rica ediyorum. Uğraşlarım şurada: http://mathsdocs.googlepages.com/topoloji.rar

Sf. 1 : En altta takıldığım yer var.
Sf. 2 : Çalıştığım kitapta neyi tanım neyi önsav olarak alındığını yazdım. Bu ipucu vermek isteyenlere yol gösterecektir de.
Sf. 3 : Soru ile ilgili yorumlarımı yazdım.
Sf. 4 : Soruyu şekille anlamaya çalıştım.
Sf. 5 : Geçenlerdeki bağlantısız metrik uzayla ilgili bir mesaj üzerine yorum yaptım.
Sf. 6 : Yarı-açık kümelerin nasıl açık olabileceğinin felsefesine inmeye çalıştım. Belki MD'nin yeni sayısında da bahsedilmiştir. Alınca okurum.

Teşekkürler.

Not: Munkres'in alıştırmalarını çözüyorum. Bu iş için sert kapaklı özel bir defter yaptırdım. Munkres'i çözenler varsa karşılaştırmak isterim.
Ancak daha ilk alıştırmalardayım (Chapter 12). İşte bu 5. soruda tıkandım. İlk 4 soruyu çözdüm ve deftere yazdım. Müsvettelerle birlikte 38 sayfa sürdü. Daha ilk alıştırmaların yarısında 38 sayfa... Bu işin başındayım, matematikte başarı için çok çalışmak gerekiyor sanırım. Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.

Anılarınızı istediğiniz herkesle çevrimiçi paylaşın.
http://www.microsoft.com/turkiye/windows/windowslive/products/photos-share.aspx?tab=1