[MD-sorular] MD yeni sayı ve subbase ve Ali Nesin'in başyazısı

Meta Maths metamaths at gmail.com
6 Eyl 2009 Paz 23:38:27 EEST

MD yeni sayı (Kitap gibi olanı) ne zaman piyasada (Bayiilerde) olur?

Subbasis versiyonunun bir tarafını gösterdim, diğer yanda yine takıldım:
http://mathsdocs.googlepages.com/subbasis.jpg

-------------
Bu soruyla uğraşırken yaşadığım psikolojiyi kısaca paylaşmak istiyorum
müsaadenizle.

Taban ve alttabanla ilgili bu soruyla cebelleşirken bir şeyi farkettim.
Matematik yaparken beynin kavramlara alışma evresi... Aslında bugün 5.
soruya geçmeyi planlıyordum ama şu saate kadar geçmedim, artık yarın geçerim
herhalde. 4. soruyla yeteri kadar (Ne demekse..) uğraştığıma ikna oldum. O
yüzden çözemesem de içim rahatladı oldukça. 5. soruya geçmeyi dün
planlıyordum ama o kaçmak olurdu, pes etmek olurdu. Neyse uzatmak
istemiyorum, demek istediğin bir soruyla cebelleşmeyi ne zaman bırakmam
gerektiğinin farkına vardım, bu daha önceden hiç başaramadığım bir şeydi.
Hep ya az ya fazla uğraşırdım. Bu sefer yeter derecede uğraştım, etik olarak
kendimi ikna adına. Bir soruyla 3 gün uğraştım. Yeri gelir aylar, yıllar
uğraşılır ama bir hedefim var, işte bir kaç ayda Munkres'in ilk kısmını
bitirmek gibi. O hedef için bu soruyla 3 gün kadar uğraşmam
yeterdi. Yorumları kesip burada bir soru sorayım.

Matematikçinin kavramlara aşina olma, onlarla boğuşma, onlara ısınma,
onlarla dost olma süreci nasıl bir süreçtir? Bu soru matematiksel olmasa da
kanımca matematik yaparken başarılı olmak için önemli ipuçları sağlar bu
sorunun yanıtları. Bu konuda yazılmış makale, kitap vs bilen var mı? Ali
Nesin yeni sayının başyazısında bunun önemine değinmiş, matematiksel
kavramları plütondan birer sis bulutu gibi değil kendimizden birer parça
gibi, dünyadaki çimen, yaprak gibi görmemiz halinde daha başarılı
olacağımızı söylemiş. Ama bunun detaylarına değinmemiş normal olarak, bir
başyazıda. O süreci Ali Hoca tecrübeli bir matematikçi olarak bir kaç
cümleyle aktarabilir mi? Ya da bu sorunun yanıtını öğrenmek sandığım
gibi matematik yapmaya gerçekten katkı sağlar mı?