[MD-sorular] Gelileo Galilei

dede dede_47 at mynet.com
21 Eyl 2009 Pzt 12:16:43 EEST

Değerli Üyeler;

Büyük bilim insanlarının baş yapıtlarını (çoğu
Latince yazılmıştır)

Türkçe olarak okumayı çok istemiş ve hayal
etmişimdir.

Örneğin Newton’un
“Principia…..”, Euler’in “Opera
Omnia”,

Gauss’un “Disquisitiones…”,
Gelileo’nun “Dialogo Sui
DueMassimi Sistemi”

kitaplarını Türkçe anlayarak okuyabilseydim; bu
“dehaların”,vardıkları

sonuçlardan ziyade; bu sonuçlara “hangi
noktalardan
hareketle ve

nasıl bir akıl yürütmeyle ulaştıkları” merakımı
gidermiş
olacaktım.

Maalesef bunların hepsini değil ama; bir tanesini,
Galileo
Gelilei’nin

“Dialogo Sui Due Massimi Sistemi”(İki
Dünya Sistemi Hakkında
Diyalog)

kitabını Türkçe olarak okuyabildim.(Çeviri:Reşit
Aşçıoğlu,İş
Bankası Yayınları,

2008; 11.Baskı) İyi bir Türkçe’yle yapılmış
olan çeviriyi
okurken, bu” dehalara”

gerçekten insan hayran kalıyor. Nasıl
“duru” bir akıl
yürütmeyle ve analiz/sentezle

düşündüklerini, bu düşüncelere hangi noktalardan ve
nasıl
ulaştıklarını

açık olarak görüyor ve hayran kalıyorsunuz.

Bu kitap tam 635 sayfadır; kısa
“yazma/okuma”  hayranlarının
dışında

herkese bu kitabı hararetle öneririm..

Saygılarımla

A.Kadir Değirmencioğlu

		Ücretsiz dinlemek için yüzbinlerce şarkı Kavun'da! Tıkla, dinle.