[MD-sorular] Ynt: Ynt: Ynt: vay dingala dingala

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
2 Nis 2010 Cum 18:28:49 EEST

Sayın A.Kadir Değirmencioğlu
.
Sizin belirtiğiniz gibi bu iş kararlı denge oluşturma hüneri,
sizin ayrıntıları ile verdiğiniz açıklamalar benim de
aklımdan geçerken 'özetle' söyleyivereyim diye acele edip
'yanlış terim' kullanmışım. Evet 'jiroskopik etki' yanlış terim ...
Yanlış anlamalar/bilgiler oluşmasın,
MD sorular ortamında.
.
Mehmet Erşen Ülküdaş
\
dip söz:
herhalde siz de bilirsiniz İTÜ'de hidrolik dersleri içereğinde
salt gemi inşa mühendisleri / naval architects değil
inşaat mühendislerine de öğretilen bir konu vardı :
SABİHLERİN MUVAZENETİ,
YANİ YÜZEN CİSİMLERİN DENGESİ,
kararlı denge için dönme merkezi üstde kütle/ağırlık merkezi
altta olmak gerekir.
Cambazlar bu teorileri bilmezler amma küçük yaştan aldıkları
'belki de çileli, işkenceli, acımasız' eğitimlerle (?)
bu becerileri edinirlerdi.
ARTI
sapma açısı yeterince küçük kalmazsa gemi
alabora olur,

ne demiş İslam uygarlığında kelam aliml 'cedel'ciler,

nicel birikimler nitel değişimlere neden olur.
.