[MD-sorular] Düzlemi Parçalama Problemleri

Baris PAKSOY baris.paksoy at gmail.com
6 Nis 2010 Sal 00:26:42 EEST

n tane doğruyla, çemberle, elipsle bir düzlemi maksimum kaç parçaya ayırırız
gibi bir çok problem mevcut ama hiç n tane elips, doğru ve çemberle maksimum
kaç bölgeye ulaşabiliriz sorusuna denk gelmedim. Bu konuyla ilgili bir
bilgisi olan var mı, mesela üçünün bir arada kullanıldığı bir çözüm mevcut
mu? Bir de aynı şeyi üç boyutlu düşünürsek, küre, amerikan futbol topları ve
düzlemlerle uzayı maksimum kaç parçaya ayırabiliriz mesela? Açıkçası ben
kesin ispata ulaşamadım, yardım ederseniz sevinirim.

--
Adres   : Istanbul Erkek Lisesi
             Turkocagi Caddesi No:4

Telefon : +905445555926