[MD-sorular] Secim Aksiyomu

Tarik Ozkanli tarik.ozkanli at sampas.com.tr
7 Nis 2010 Çar 17:18:34 EEST

Kategori teorisinin bence özlü bir tanıtımı şöyle yapılabilir:

Matematiksel doğruluğu global, mutlak bir doğruluktan, lokal ve belirlenen matematiksel framework içindeki doğruluğa çekmenin çok incelikli bir yolu.

Sanki newton fiziğindeki mutlak uzay zamandan genel görelilik kuramındaki uzay zaman kavramına geçmek gibi bir şey...