[MD-sorular] Secim Aksiyomu

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
7 Nis 2010 Çar 17:27:35 EEST

Sorun, R'nin belirli bir altkumesinden bir eleman secmek degil, her
altkumesinden bir eleman secmek.
Yani P(R), R'nin bos olmayan altkumeler kumesiyse, oyle bir f : P(R) -->
R fonksiyonu bulmalisiniz ki, R'nin her X altkumesi icin f(X), X'in bir
elemani olsun.

Eger yanilmiyorsam su da dogru:
U = {{A, B} : A ve B, R'nin altkumeleri} olsun.
U'nun da Secim Beliti olmadan bir secim fonksiyonunu bulamazsiniz.
U'nun her elemani en fazla iki elemanli bir kume. Bu iki elemandan
birini Tanri'nin eli olmadan secemiyorsunuz.
Sanirim...