[MD-sorular] homojen koordinatlar

Metin Odun metamaths at gmail.com
9 Nis 2010 Cum 14:21:04 EEST

Teşekkürler yanıt için. Aynı şeyden bahsediyoruz, aslında Wiki'de tatmin
edici açıklamalar var ve buraya yazmadan önce oraya bakmıştım. Sizin
dediklerinize benzer şeyler de söylüyordu. Ama çok yalın, matematiksel bir
açıklama arıyorum. Silverman'ın Rational Points on Elliptic Curves kitabının
arkasında bu konuda bir ek olduğunu biliyordum ama oradaki açıklamanın beni
tatmin edeceğini düşünmemiştim. Az önce baktım evde, tozlu kutulardan o
kitabı çıkardım ve biraz tatmin etti gibi. Şu bilmemneyin eğime karşılık
gelmesi ve sonsuzdaki nokta vs... Sanırım biraz uğraşıp özümsemem gerek.
Sağda solda anlatırlar homojen koordinatlar, homojen polinomlar, bilmemne
falan diye. Merak ediyordum. Yine de pedagijik olarak çok iyi yazılmış bir
yazıdan, "Homogenous Coordinates for dummies" gibi bir yazıdan, bu konuyu
okumak isterim eğer okuyup da hala tatmin olamazsam, konunun özünü hala
anlayamazsam. Hislerim doğruysa bu konu lise geometrisinde okutulabilecek,
ilginç bir konu. Eskiden öğretmenler limon satarak geçimlerini sağlarlardı,
AKP hükümeti artık maaşlarını çok iyileştirdi ama öğretmenler kendilerini
geliştiremedi. Sadece öğretmenler odasında içtikleri çay sayısında ve
attıkları kahkahaların sayısında bir gelişim var sanırım.

Metin