[MD-sorular] kaç elde biter

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
19 Nis 2010 Pzt 00:11:21 EEST

Benim arkadasin buldugu formül su sekilde.olaya bir random walk olarak bakiyor. sekildeki gibi http://en.wikipedia.org/wiki/Random_walk
Baslangic noktasina i diyor. (bizde i=0, cünkü ayni parayla oyuna basliyorlar.) Oyunun bitis süresi icin beklenti degerine E diyor. Üst sinira a diyor, alt sinira b diyor (bizde a=10, b=-10)
Yani bir asagi bir yukari yazi-tura atarak, zikzaklar cizerek koordinat sisteminde ilerliyoruz. 10 ve -10 arasinda kalan seridi terkettigimiz adimin beklenti degerini soruyor soruda.
Oyunun bitis aninda cizgimizin seridi a'dan terketme ihtimaline A, b'den terketme ihtimaline B diyor. (bizde olay simetrik oldugundan A=B=1/2) Ve su formülü buluyor: (nasil buldugunu da anlatti da anlamadim. isin icine martingale girdi)
i^2= a^2*A + b^2*B - E
Bizde bu formülden cat diye 100 cevabi cikiyor.
Cok basit bir formül. A ve B'yi hesaplamak simetrik olmayan durumlarda cok kolay degilmis ama onun da güzel bir yöntemi varmis.
tibet