[MD-sorular] Bir Gazete Bilmecesindeki Fizik Sorusu

mozgan mozgan at gmail.com
20 Nis 2010 Sal 01:27:23 EEST

Bildigim kadariyla, kismen dogru diyebilirim. Cünkü elektrik kavrami
cok genistir, öyle ki, elektrikten söz etmek yüklü parcaciklarin
"bulundugu" demek (elektrik akimi ile karistirilmamasini rica
ediyorum). Kismen dogru dedim, cünkü isin icinde bir de "nötron
hareketi" bulunmakta ki, bu da cekirdek parcalanmasi demektir.
Parcalanan cekirdekten cikan isinlamaya göre tekrar
degerlendirilebilir. Ama sonucta orda da bir elektriklenme söz
konusudur.

Tabii unutulan bir baska mesele de, ki bence en önemlilerinden birisi,
hareket eden parcaciklarin olusturmus olduklari "manyetizmadir". Daha
da alt seviyeye inen fizik alimler spinlerden ve onlarin
dönüslerinden söz etmektedirler. Cok büyük bir genelleme yaparak,
spin hareketlerinin dünyanin dönüsü ile ayni olduklarindan söz
ederler. Gerci Viktor Schauberger de suyun hareketi meselesinde benzer
seyler söyledigini torunlarinin videolarindan izlemis ve duymustum.

Fizik derslerinden hatirladiklarim bunlar. Fizikci arkadaslar lütfen
daha aciklayici bilgi sunarsalar sevinirim(z).

Saygilarimla...