[MD-sorular] matematik tarihi

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
20 Nis 2010 Sal 23:05:23 EEST

ITU de yonga tasarlanan bir laboratuar acilmis , gecen gun gozume carpti ,
bir kac doktora ogrencileri var , galiba kripto konusunda , askeriyeye
yonelik bir cip gelistiriyorlar , tamamlanmis bir is daha yok zaten
bilgisayar cipi gelistirmek 550 ayri prosesin kusursuz olarak 1 milyar
dolarlik bir fabrikada yapilmasini gerektiriyormus , aslinda kuantum
bilgisayarlar daha ilginc ve yararli , istihbaratcilarin ruyasi , MIT de bir
yazi okumustum , laboratuar malzemesi kataloglarindan yapilma bir kuantum
bilgisayarin olabilecegini yaziyordu , orada Gershenfeld diye bir fizikci
var , 10 yil once ortaya atmis , tabii kucuk bir kac yazi disinda bir sey
yok , ortaya cikarana kadarda sesleri cikmaz , ultra soguk ortam fizigide
cok ilginc , bir gaza mikrodalga ile problem yukleyip , - 273 e kadar
sogutup cozumu aliyorsunuz , bu mantikla calisan cipler var , kanadada bir
sirket gelistirmis , gelecek yil kimya endustrisine problem cozmek
istiyorlar ama hic bir sirket basvurmamis , nedenini anlamamislar
Ben arkeoloji okudum , Misir tarihinin notlarinin ozeti bir A4 kadardi ,
daha kendi tarihimizi ogretmiyorlar , matematik tarihi hic ogretmezler ,
zaten tarih politikanin , siyasetin , yandas bilimadaminin en cok oldugu
bilim , adam bu tarih benim cunku ben yaziyorum diyor , gercekler
ogretilmiyor , hele ingilizlerin tarih kitaplarindan yaka silkersiniz ,
gecen gun Bizans tarihi ile ilgili bir kitabi gigapedia dan indirdim ,
birinci sayfada Bizansin bir edebiyati bile yoktu diyor , yuzuncu sayfada
60000 kitap 1453 ten sonra Italyaya gitti diyor , ilk sayfada dakika bir gol
bir istiyor , futbolcudan bu kadar tarihci olur , toplama kitapla matematik
tarihi anlatilacaksa boyle olur , ancak orada arsiv taramasi yapilarak ,
arastirma yapilarak olur yoksa Newton u bir paragrafta anlatirlar burada

umut