[MD-sorular] matematik tarihi (*)

Yuksel YILDIRIM xleopar at yahoo.com
21 Nis 2010 Çar 03:02:52 EEST

ITU de yonga tasarlanan bir laboratuar acilmis , gecen gun gozume carpti
 , bir kac doktora ogrencileri var , galiba kripto konusunda ,
askeriyeye yonelik bir cip gelistiriyorlar , tamamlanmis bir is daha yok
 zaten bilgisayar cipi gelistirmek 550 ayri prosesin kusursuz olarak 1
milyar dolarlik bir fabrikada yapilmasini gerektiriyormus
---

konu dagildi biraz ama..

bu bahsettiginz lab yeni degil, oldukca eski.. ben ogrenciyken (1988-94 arasi) vardi ve deneysel amacli birkac cip uretilmisti.. esref adali hocanin microislemciler dersinde turkce komut seti olan hayali (=z80,den esinlenilmis??!) bir mikroislemci ile programlar yaziyorduk.. hatta gw-basic ile yazilmis derleyicisi bile vardi.. :)