[MD-sorular] Varlik var varlik var...

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
22 Nis 2010 Per 15:47:19 EEST

Yazi cok ilginc. Yalniz kafama takilan bir nokta var.Mahkumlarin her siniftan bir temsilci sectikleri söyleniyor. Mahkumlar sayilabilir sonsuzlukta. Her siniftan bir mahkum secebilmeleri icin, D'nin denklik siniflarindan olusan D/~ kümesinin sayilabilir olmasi gerekir.Yaniliyor muyum?
(Bu arada D kümesinin bizzat kendisi sayilamaz büyüklüktedir.)
D/~ sayilamaz büyüklükteyse eger, o zaman mahkumlar, her sinif icin bir temsilci secmeye yetmeyecektir.
D/~ kümesinin sayilabilir olup olmadigina henüz kafa yormadim. Sayilabilir degilse zaten yazi yanlis. Sayilabilirse, ki büyük ihtimalle öyle, o zaman da bunun yazida belirtilmesi gerekir bence.
Ama
 D/~'yi saymak icin her dogal sayiya bir alfa atamak gerekirdi. O zaman bu, dogal sayilardan D/~'ye birebir bir f fonksiyonu var demektir. Bu f fonksiyonunun ne oldugunu söyleyemiyor olmamiz gerekir. Cünkü böyle bir f fonksiyonunun ne oldugunu söyleyebiliyor olsaydik, o zaman sorunun cözümü icin secim aksiyomuna gerek kalmazdi.
Bir de yazinin son cümlesini anlamadim.
Son bir sey daha söylemek istiyorum. Yazi cok güzel basliyor. Isindirma turuyla. Oradaki "basit" sorunun cevabi da cok ilginc. O sorunun cevabi verilmeden önce okura "bakin simdi cevap geliyor ama öncesinde isterseniz yaziyi okumayi birakin ve siz kendiniz bulmaya calisin" manasinda bir not düsülebilir mi? Ben cevabi okuyunca üzüldüm kendi adima. Bu kadar güzel bir cevabi olan soruyla kendim ugrasmak isterdim. Ama cevabi okumus bulundum.
Akliniza
 saglik.
tibet