[MD-sorular] sabit fonksiyon peryodik mi ?

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
22 Nis 2010 Per 18:05:35 EEST

Cok tesekkür ederim övgüleriniz icin ama ben hoca degilim. 3. sinif matematik ögrencisiyim. Parlak bir ögrenci bile degilim hatta. :) Bana hocam diyor birkac kisi. Cok mu bilgiclik tasliyorum acaba? Yanlis bi izlenim vermeyeyim de...
1) Reel sayilarin bir altkümesinin R'de yogun olmasi demek, o kümeden olusturacaginiz bir diziyle her reel sayiya sonsuz derecede yaklasabiliyor olmaniz demek. Örnegin rasyonel sayilar kümesi, reelsayilar kümesinin icinde yogundur. Yani herhangi bir reel sayiya rasyonel sayilardan olusan uygun bir diziyle dilediginiz kadar yaklasabilirsiniz.
2) "Kanitlarini yazmak gerekir" dedigim de su: O yazdigim seylerin kanitlari kolay olmayabilir. Matematikte bir sey göze ne kadar dogru, basit görünürse görünsün kanitlari zor olabiliyor.
Örnekse:MD'de 2x2=4 esitligini kanitlamak icin sarfedilen onlarca sayfalik caba.
Sonucta, tanimlardan, aksiyomlardan hareketle adim adim iddianizin matematiksel dogrulugunu göstermek zorundasiniz. Kolay is degil.
tibet