[MD-sorular] Varlik var varlik var... 66 mahkumu kurtarmanin yolu

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
22 Nis 2010 Per 20:44:12 EEST

100 mahkumlu soruyu arkadasima sordum.99'unu degil ama en az 66'sini kurtarmanin bir yolunu buldu. Belki yaziya eklenebilir diye düsündüm:1. mahkum, 2. ve 3. mahkumlari kurtarabiliyor: Söyle ki:- Önündeki ikisi farkli renkte sapka giymislerse beyaz- ayni renkte sapka giymislerse siyah diyor.Böylece 2. mahkum, önündekini gördügünden, kendi kafasindakini biliyor. 3. mahkum da 1. ve 2.'nin dediklerini duydugundan kendi kafasindakini buluyor.
Böylece devam ediyor. Yani 4. mahkum 5. ve 6.'yi kurtarmak pahasina kendini feda ediyor (ki kendisi de %50 ihtimalle yasayacak aslinda) 7.'nin akibeti belirsiz, ama 8. ve 9.'yu kurtariyor. Ve bu böyle devam...En son 98.'yle 99. kurtuluyor. 100. dimdizlak kaliyor.
Bence bu yazinin 100 mahkumlu olan kismi "Dr. Ecco'nun Sasirtici Serüvenleri"nde oldugu gibi sunulursa sahane olur.Yani soruyu soracak, ama cevabi vermeden okuru uyaracak "kendin bul" diye. Cünkü simdi arkadaslarima sordum. Bulamadilar. Ikisi de cin gibidir aslinda. Ama soru kolay degil demek ki. Biri pes etti ama cevabi duyunca üzüldü. Digeri hala pes etmedi.
(O kitap da cok güzel bir kitap. http://www.kitap.tubitak.gov.tr/k024.htmlHatta ikincisi de var, onun adi da "Bunu Ancak Dr. Ecco Cözer"  ikincisi daha da güzel.)
tibet