[MD-sorular] Varlik var varlik var... (düzeltme)

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
23 Nis 2010 Cum 03:11:41 EEST

D, elbette sayilamaz sonsuzluktadir.
Her sinif da sayilabilir sonsuzluktadir.
Dolayisiyla *D/~ *sayilamaz büyüklüktedir.
Ama su tumcen anlamsiz: "*D/~ *sayilamaz büyüklükteyse eger, o zaman
mahkumlar, her sinif icin bir temsilci secmeye yetmeyecektir." Her
mahkum bir temsilci secmiyor ki. Mahkumlarin tumu ayni anda tum
siniflardan birer temsilci seciyor. Herkes temsilcileri biliyor. Eger
alfa sinifindan x temsilcisi secilmisse, alfa sinifindan x temsilcisi
secildigini herkes biliyor.
Yani her mahkum sayilamaz sonsuzlukta sayida dizi ezberlemek durumunda.
Isin bir baska tuhafligi da bu zaten.