[MD-sorular] matematiğin mühendisliği / mühendisliğin matematiği (!?!)

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
23 Nis 2010 Cum 22:18:31 EEST

Bildiğim kadarı ile yurdumuzda yalnızcaİstanbul'daki iki üniversitemizdeMatematik Mühendisliği adlı bölümler var..Matematik Mühendisliği de nedir, ne değildir ?Böyle bir bölüm, disiplin veya öğretim programıbu iki kampus dışında/ yurtta ve cihandaher hangi bir üniversite, yüksekokul veya enstitüde var mıdır ?.Diyesim o ki,matematiğin mühendisliği mi olur ?Kasdedilen mühendislik matematiği midir ?Öğretilen esas olarak hesap teknikleri/hesaplama mühendisliği iseniçin bu disiplin computation engineering/hesaplama mühendisliğigibi doğrucu bir terim ile adlandırılmamaktadır ?Computation engineering diyorum, computer engineeringdemiyorum, zira ilki ikinciden daha genel olup ilk ikinciyi de kapsar..Şöyle bir kaygıdan mı kaynaklandı bu matematik mühendisliğigalatı, bu iki saygın/süper teknik üniversitemizde,matematiğin kutsallığını örtüleyen bu garabet terim ?- Mühendisler matematikçilerden daha fazla para kazanır,  mühendisler daha kolay iş bulur.Gençleri böylece cezbedelim bölümümüze.Dünyada ve yurdumuzda - mühendislerin matematikçilerden daha fazlapara kazandığına veya daha kolay iş bulduklarına ilişkinhiç bir güvenilir tesbit/istatistik bulunmamaktadır.

Yeni Windows 7: Size en uygun bilgisayarı bulun. Daha fazla bilgi edinin.
http://windows.microsoft.com/shop