[MD-sorular] peryod tanımı için gereken düzeltme

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
25 Nis 2010 Paz 21:08:47 EEST

"30 derece (pi/6) ve 150 derece (5/6 pi) için sinüs fonksiyonu 1/2 olarakaynı değeri alır, fakat bu konumlardaki türevleri farklıdır."
Bu karsi örnek degil ki... cok yaniliyorsunuz. "f(x+T)=f(x) bir T ve bütün x'ler icin gecerli olmali" diyor tanimda. Sizin buldugunuz örnek sadece bir x icin.
tekrar ediyorum. tanim icin f(x+T)=f(x) yeterlidir. türevler icin bir sart kosmaniza gerek yoktur. Türevler kendiliginden esit olur zaten (türevlenebildigi yerlerde). sacma dedigim sey buydu.
tibet