[MD-sorular] matematik tarihi

ozgur baskaya baskaya_ozgur at yahoo.com
27 Nis 2010 Sal 09:58:59 EEST

Sayın Mehmet Erşen Ülküdaş,

en aşağıdaki fikrinizi olumlu bulduğumu belirtmek istemiştim ve bir de sömestre paylaşımı önerisi getirdim,
optimum bir  paylaşım olduğu iddiasında bulunmadan.

Ancak siz benim "özet geçme"den kast ettiğimi "pas geçme" olarak yorumlamışsınız nedense. ilginç...
Bin yıllık bir süreç ne de olsa...

Fikir sizin... Farzedin ki kürsü başkanı oldunuz; istediğiniz gibi paylaştırın matematik tarihini sömestrelere.
2 ila 4 sömestreniz olsun. Size göre nasıl olurdu bu paylaştırma? Hangi özellikteki/uzmanlıktaki hocaları
transfer ederdiniz bölümünüze ve öğrencilerin derslere katılımını nasıl motive ederdiniz?

Biraz somutlaştırmanızda bir mahsur yoktur umarım. Çünkü konu güzel ve üzerinde tartışmaya değer.
Kimbilir, belki bir okuyan uygun makamlara iletir bu fikrinizi ve eğer uygulanırsa, o zaman  bir bakıma
Türkiye Milli Eğitim tarihine geçersiniz.

Size de iyi günler.

Ö.B.

Sayın Özgür Başkaya

1. Orta Çağ özet geçilebilir demişsiniz,
   İslam Uygarlığı ve hele Türk İslam Uygarlığı
   Matematiğinin hiç mi önemi yok sizce ???
   Bu ne büyük gaf bu böyle !!!
2. Yakın Çağ'dan önce Yeni Çağ Matematiği'nde
   Haçlı Seferleri Sonucu Maşrık ve Endülüs Etkisi ile Magrıp
   Matematiği Avrupada ve öncelikle İtalya'da
   Matematik Rönesansına yol açmadı mı ?
   Siz Fibonnacci adını hiç mi duymadınız ve onun
   Libra Abaci adlı Arap/aslında Hint rakamları ile
   nasıl hesap yapılacağını anlatan kitabından tamamen mi
   bihabersiniz ?
3. Yeni Çağ matematikçilerinden bazıları astronom, fizikçi vs.
   niteliklerine de sahip olmuşlardır derken, sizce bu ifade bir
   övgü veya bir yergi olarak mı sarfedildi ? Yoksa salt iş olsun,
   laf olsun/ amiyane tabirle torba dolsun diye mi ?
   Antik Çağ, Orta Çağ ve günümüz matematikçileri arasında
   matematikçi olmak niteliği yanısıra mühendis, rahip, hukukçu,
   devlet adamı, şair olanlar yok mu ?
   VE HELE Ömer Hayyam
   anarşislik, istihkam subaylığı,
   inşaat mühendisliği, su mühendisliği, astronomluk,
   kimya/farmakoloji/narkozoloji uzmanı olmak bir yana
   üçüncü derece denklemini iterasyonla çözmek başarısı ile
   sayısal analiz yönteminde ilklerden biri olmadı mı ? .
4. Çağımız Türk matematikçilerinden Cengiz Uluçay Hoca
   İnşaat Mühendisi, Ratıp Berker Hoca Makina Mühendisi
   idi, bu dev isimler için mühendis kökenli olmak bir zait/artı
   mı idi, nakıs/eksi mi idi sizce ?
5. VE DAHİ böylece, bu liste uzar gider, mesela
   Fermat hukuk öğrenimi görmüş bir siyaset ve devlet adamı,
   Father Mersenne rahip, Pitagoras ise bir ezotorik/gizemci
   okul kurucusu da olan bir feylosof idi,
   evet bu liste uzar da uzar gider böylece.

İyi günler dileklerimle,

.
--İletiniz--