[MD-sorular] Dirac

Murat Davman murat.davman at hotmail.com
27 Nis 2010 Sal 23:47:59 EEST

Sayın Kerem Altun;İletimi gecikmeksizin yanıtladığınız içinçok teşekkür ederim, ancak"Dirac delta fonksiyonunu oldugu gibi sinus serisine acamazsiniz, cunku periyodik degildir." diyorsunuz,ben bu konuda bocaladım, şöyle kibenim bildiğim kadarı ile peryodik olmayanfonksiyonlar da sinüs serisine açılabilir,Fourier sinüs serisini kastediyorum,yanılıyor muyum ?Mesela f(x)=ax gibi lineer artan bir fonksiyon,     (a>0)açılabilir diye anımsıyorum. Fonksiyon peryodik ise ve üstelik şu veya bu şekilde sinüs fonksiyonuna benzer bir pattern sergiler ise az sayıda adımyeterli yaklaşımı sağlar, peryodik olmaktan uzaklaştıkça işhantallaşır, çok fazla açılım adımı/sık salınımlı sinüs fonksiyonlarıkullanmak gerekir, böyle biliyorum.Dirac delta fonksiyonunun sinüs serisine açılımını,üzerinden katar geçmekte olan bir demiryolu köprüsünün titreşimleriproblemi dönem ödevi olarak verilmiş/yakın bir arkadaşımın oğlustructural engineering alanında yüksek lisans yapan bir öğrenci, yardımcı olmam için, rica etti.Öğrenciye yardım ederken herhangi bir hataya düşmemek amacı ilebu soruyu MD ortak sorular ortamına getirmiştim. .Sayın Kerem Altun Bey siz ve ilgi gösterecek sayın MD üyelerikonuyu yardımlarınız arz ederim.Not: öğrenci Fourier Dönüşümüöğrenmediklerini söyledi, yalnızcaFourier Açılımı öğrenmişler..Murat Davman_______________________________________________From: md-sorular-request at matematikdunyasi.orgSubject: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 490, Konu 1To: md-sorular at matematikdunyasi.orgDate: Mon, 26 Apr 2010 12:00:06 +0300----İleti 1-From: murat.davman at hotmail.comTo: md-sorular at matematikdunyasi.orgDate: Sun, 25 Apr 2010 23:31:01 +0300Subject: [MD-sorular] DiracDirac delta fonksiyonunu sinüs serisine açabilir miyim ? Dinamik ile ilgili bir problemin çözümünde luzum etti.----İleti 2-From: kerem.altun at gmail.comCC: md-sorular at matematikdunyasi.orgTo: murat.davman at hotmail.comDate: Sun, 25 Apr 2010 23:42:16 +0300Subject: Re: [MD-sorular] DiracDirac delta fonksiyonunu oldugu gibi sinus serisine acamazsiniz,cunku periyodik degildir. Ama Fourier donusumunu alabilirsiniz.Sabit fonksiyon elde edersiniz. Sabitin kac oldugu, Fourier donusumununhangi tanimini kullandiginiza gore degisir.Ama bazi dinamik problemlerin cozumunde Dirac delta'nin periyodik olaraktekrar ettigi bir fonksiyon karsiniza cikabilir. Onu Fourier serisineacabilirsiniz. Bu durumda da sabit dizi elde edilir. Sabitin kac oldugu,Fourier serisinin hangi tanimini kullandiginiza gore degisir.Genelde muhendislerin kullandigi tanimi kullanirsanizsabitin degeri 1/(2pi) olur.Kerem

Windows Live Hotmail: Arkadaşlarınız Facebook'taki güncellemelerinizi doğrudan Hotmail®'den alır.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/see-it-in-action/social-network-basics.aspx?ocid=PID23461::T:WLMTAGL:ON:WL:tr-tr:SI_SB_4:092009