[MD-sorular] dirac deltanın sinüs açılımı

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
28 Nis 2010 Çar 17:53:58 EEST

Sn Davman tarafından gündeme getirilen,Sn Altun tarafından genişletilen"dirac distiribüsyonunun sinüs serisine açılımı"konusunda belki bir katkım olabilir saiki ile,İTÜ mezunu bir arkadaşıma sordum,şu bilgileri verdi:\Profesör Mustafa İnan, Cisimlerin Mukavemeti*adlı kitabında köprü kirişini [0,L] aralığı ile ve kiriş üzerinde bir u konumunda bulunan F şiddetindeki tekil yükü dirac fonksiyonuile temsil ederek,bu tekil yükü sinüs serisine açmış veilgili diferansiyel deklemde bu açılımıyayılı yük gibi işleme almış.Verdiği açılım şöyle: f(x,u)= (2F/L) T_n=1^oo sin(npx)sin(npu)sözel anlatım ile sin(npx) ve sin(npu) foksiyonları çarpımının n=1 ile başlatılan sonsuz toplamı'nın2F/L katı.(Tipografik zorluklar nedeni ilepi sabitini p, toplam simgesini T,sonsuzu oo olarak gösterdim,ayrıca sözel açıklama yapmak durumunda oldum,yüksek çözünürlü ortam kullanabilen MD üyelerimizdenrica, bu ifadeyi mutad matematik format ile yazıpgönderiversinler)____________________* CİSİMLERİN MUKAVEMETİ   MUSTAFA İNAN İTÜ yayını 1973Bölüm 23 Elasto-Kinetikkesim 23.7 Hareketli Yüklerin Dinamik Etkileri(sayfa 474-479)kitap tarihi biraz eski,mevcudu tükenmedi iseİTÜ döner sermaye bürosundansatın alınabilir veyanitelikli kütüphaneleri olanüniversite kampuslarında bulunupbakılabilir.

Yeni Windows 7: Gündelik işlerinizi basitleştirin. Size en uygun bilgisayarı bulun.
http://windows.microsoft.com/shop