[MD-sorular] dirac deltanın sinüs açılımı

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
28 Nis 2010 Çar 19:57:02 EEST

Bu denklemde f ve x neyi belirtiyor onu da yazabilir misiniz? f kuvveti, x
de kuvvetin uygulandigi noktayi gosteriyor herhalde ama emin olayim diye
soruyorum.

Yazdiginiz toplamda sonsuz sayida periyodik fonksiyon toplaniyor.
Periyotlarinin orani da rasyonel. O yuzden bu toplam da periyodiktir, tek
bir Dirac delta olamaz. Listede yakin zamanda bu konuda bir tartisma olmustu
zaten. Ama periyodik delta fonksiyonu da bu soruda ise yariyor ve isi
kolaylastiriyor demek ki. Kiris ve kirisin uzerinde [0,L] arasindaki kuvvet
dagilimi sonsuza uzatilip periyodik olarak dusunulmus olabilir ornegin.

Kerem